catoptrophobia



catoptrophobia
(spegel skräck) är en speciell typ av rädsla som vissa människor får av att titta in i speglar. De vill inte se öga mot öga i stora speglar. De personer som lider av spegel skräck försöker undvika att passera dem. de undviker också att se sig själva i dem. De kan rädsla speglar av olika orsaker, vidskeplig rädsla för att bli betraktade genom speglar, rädd för att man ska se nåt övernaturligt. Man kan även se andra ansikten än sitt eget , och vissa säger att det är för att man kollar på för mycket skräckfilm?

jag tror jag har det, ibland får jag panik över det ska stå någon bakom mig när jag lutar mig ner för att tvätta av ansiktet.. sedan tänker man efter "åh guh nu vågar jag inte ställa mig upp igen"

jag vågar heller inte vara i badrummet när någon säger "svarta madam"
tycker inte sånna saker är att leka med, tänk om det verkligen finns något ont runt om kring oss, och vi sitter och testar gränserna hela tiden...

Är det några fler än jag som har den här rädslan? För jag tror jag är grovt ärrad från alla skräckscener med speglar och sånt.. :/

Peace out
/e♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0