Weekend has arrived

Så var första skolveckan avklarad. *Fju* bara 10 veckor kvar till nästa lov.. :'D

Idag hade jag min första och enda lektion kl.14.25 - den satt inte helt fel. Jag hade projektarbete som är inviduellt så jag kommer inte behöva gå på de 'hjälp' lektionen varje fredag, vilket innebär att jag är ledig på fredagar! Woho för mig! Men idag började jag att spåna på vad mitt projektarbete ska handla om.. Det är galet svårt eftersom man är van vid att skriva ett kort, skriftligt arbete som bara berör enstaka frågeställningar, men med projektarbetet så måste man vidga sina vyer och tänka så mycket större. Men jag har spånat lite som sagt och jag tror jag ska fördjupa mig inom medicin - HIV/AIDS och ta kontakt med en organisation och se hur utvecklingen av medicinen för sjukdomen och kolla historik och så.. Men jag spånar som sagt fortfarande, men det känns som jag har fött en idé iallafall - så det är inte helt hopplöst :)

Jag var och fikade och traskade runt på stan med Frida idag också :) Fick träffa Fredrik en liten stund innan han gav sig av för att bränna pengar i alla stans affärer ;P Det är alltid lika speciellt när Frida och jag träffas, det går inte att förklara riktigt, men det kan gå hur lång tid emellan gångerna vi träffas och inte höra av varandra på år och dar, men det spelar liksom ingen roll när vi träffas. Jag behöver inte fråga för att se om det är någonting som fel, det går att läsa av, iallafall när man har en 12 års vänskap i hälarna. Jag antar att det är därför vi är BFF right? ♥

Nu ska jag nog tvätta bort sminket och lägga mig och läsa ut boken som jag fått låna av Bea: 'Innan jag dör' skriven av Jenny Downham. Den är en bok om döden, men är en lovsång till livet. Den rekomenderar jag starkt att ni ska läsa.

PEACE ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0