bibblan..

Hej allihopa!

Sitter i bibloteket i forum nu. Tog en chai latte tillsammans med den förhoppningsfullt snart genomplogda svenska boken Sofies värld. Den är bra hittills, får väl se hur den slutar.. någon som har läst den?

Idag har jag haft sovmorgon till 9:35, då vi började med gympa :) Det var inte så ansträngande med bordspingis och innebandy, men det var jobbigt att koncentrera sig. Så mycket som jag går runt och tänker på, saker som inte betyder nåt, och vissa, som jag bara inte kan leva utan.
Efter gympan åt vi lunch: spagetti och köttfärssås, de va gooooott! :D skolans spagetti och köttfärssås är den godaste, trots att den kan bli lite slaskig ibland, men ändå, en av mina skolmatsfavoriter :D haha.
Seeen hade vi matte, det gick jätte bra, och jag fattade för en  gångs skull vad det var som jag höll på med. Tack gode Gud för det! :D Ma-A kursen är nu avslutad och nu har vi klankat in i den revolutionerade Ma-B kursen. trodde att det skulle vara svårare än det är, antar att det kommer.. Men är ändå glad för att jag förstår.
Mitt matte betyg för Ma-A blev VG! :D Det blev jag glad över, eftersom jag pendlat så väldigt i mina provresultat och annat. Sen kom Ulf och den andra datakunskapsläraren in och bad oss alla att räcka upp en hand. okej, vad är detta tänkte alla.. "Jag vill att ni ger den personen som sitter bredvid dig en high-five". Höh, okej?? Sagt och gjort! Hon tjejen och Ulf sa då att vi vill bara säga att ALLA får MVG i datakunskap! :D :D :D WEEEEEEEE!! happy happy happy! Så glad att jag satte den kursen, skulle nog dö om jag fick VG i datakunskap, den enklaste kursen av alla liksom. hah. så nu är det avklarat, fjuu! :) Senare efter matten så hade vi vår sista lektion innan den efterlängtade helgen, engelska! vi läste lite och diskuterade, och så fick vi veta vårat betyg. VG! är glad över det också, men jag ska kämpa mig upp till ett mvg, det har jag bestämt mig för, hon pushade mig med massa eländiga frågor som: Vill du, orkar du, kommer du ploga dig upp till ett MVG? Jag var verkligen inte 100 på att jag skulle orka, så jag försökte förklara, men hon gav sig liksom inte. Så, pga av hennes inställning och motivation, MVG here I come! :D heheh.

Piano lektionen gick jätte bra. Har fått ännnu en ny låt av Erik (förut spelade jag Coldplay- Clocks + In dreams ur Sagan om Ringen + små etûder) och nu.. tada! Ballade, opus 100, No 15 av Froedrich Burgmûller. Den har inslag av klassisk musik, som Mozart och Beethoven, men den har ändå ett litet tjing, så den är inte sövande när man spelar. Den trot jag är bra att jag spelar, lite variation liksom.

Från plugg till någonting helt annat, känslor.. Dagens känsla är besviken. Trots allt så hade jag gått runt och hoppats, men på ett eller annat sätt så lyckas du alltid sjunka en aning för lågt, varje gång. Jag börjar tröttna på den stilen. Kanske skulle jag ha gått för länge sen? Jag såg det först som en rolig grej, ett litet spännande "lyft" i vardan. Men nu.. så vet jag inte längre. Vad leder det här till?
Vad betyder jag för dig? Är jag bara en liten ynken fis i rymden i din vardag? Vad ser du hos mig som håller dig kvar, trots allt tvekande?

Nu ska jag sluta skriva, min data tid går ut snart.. :( Ska åka hem och förhoppningsvis göra lite läxor, inte så jätte kul (jag vet) men jag har verkligen inte tid nu i helgen. Har feta biologi provet på tisdag nästa vecka, det ska jag sätta ett solklart MVG på. Är verkligen motiverad :)

men men, nog snackat.

Adios amigas y amigos! Hasta la vista!
Emmazita

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0