Kan inte slita mig från...

...att blogga och vara inne på Facebook trots att jag måste plugga. Hatkärlek till internet!

Lite kort om min dag, torsdag. Det som inledde min dag var lektionen 'Filmkunskap' då vi kollade på den sista delen av filmen 'Mulholland Road'. När filmen var slut satt jag där som ett frågetecken och fattade verkligen ingenting. Regissören David Lynch är känd för att göra filmer som inte direkt är glasklara med vad som faktiskt hände. Han lyckades förvirra mig iallafall. Jag har aldrig sett en konstigare film.

Efter det stod det spanska på schemat - det började med att det var jag och 3 spanska lärare i ett klassrum då de 3 frågade ut mig om vad jag skriver för projektarbete och om mina framtidsplaner bl.a. - på spanska. Jag hade lite svårt att förklara att jag skriver ett arbete om Hiv/AIDS och att jag vill plugga till fastighetsmäklare.. I did my best anyway! haha

Resten av dan har bara varit chill med plugg på biblioteket och piano. Sen gjorde jag någonting som jag aldrig gjort tidigare hemma. Jag kollade på en dokumentär på SVT2. Det var riktigt intressant och handlade om den svenska maffian. Det är ett avsnitt varje vecka kl21-22 på torsdagar (SVT2 som sagt). Det rekommenderar jag folk att titta på eftersom vi på ett eller annat sätt berörs av deras handlande. Tro mig

Nu ska jag hoppa in i duschen och skriva 'rent' mina intervju frågor till prästen Jerker inför frukostintervjun imorgon bitti :)

Hoppas alla har det bra!
Och en liten påminnelse; 1 vecka kvar till vi får sportlov! :D

PEACE ♥
/e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0