Mellan allt plugg..

mitt i allt pluggande av samhälle, spanska och svenska så får jag ett mail av Andreas om en hemsida som man kan kolla vilka som har blockat en på MSN, hur länge och när. Och jag blev lagom överraskad när jag såg de 5 st som hade blockat mig de senaste året.. Känns inte så bra direkt :P  Fast ändå en kul grej så där! :D

Nu är jag snart snart snart klar med samhälls uppgiften, har dock kvar dessa 3 punkter: 

- Hur förhåller de sig till pressens etiska regler?
1.
Ge korrekta nyheter – verifiera uppgifter av två av varandra oberoende källor
2. Ge plats åt bemötanden
3. Varsam med bilder
4. Respektera privatlivet
5. Inte döma någon ohörd
6. Vara försiktig med namn

- Lyckas de rapportera värderingsfritt?


- Hur förhåller de sig till de 3 avstånden: tid, geografi och kultur?

Hm. Just nu så har jag ingen ork kvar, men vill inte bygga ett berg av läxor. Det är en annan sak när lärarna ger dig så pass många läxor att det blir ett berg, men att bygga det själv är inte att föredra.. :/

BUENAS NOCHES TODOS!!
Puss på alla sötnowzizar där ute i höst kylan!!
PEACE OUT
/e♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0