Det behövs så lite för att göra skillnad





Jag har gjort en bra sak. En sak som alla borde göra.
I min förra skola så gick det en tjej (x) som var 'klassens och skolans mobbade'. (Ursäkta ordvalet, men jag hoppas ni förstår..) På grund av hennes beteende så mobbade klassen, skol 'kamrater', fotbolsslaget, gamla vänner och andra henne dagligen. Om och om igen.

Det är klart att man ville hjälpa till och vara en god medmänniska, men jag (man) var för feg för sitt eget bästa, man var rädd för att bli som hon var. Trots att jag hade kompisar som jag hängde med, så vågade man inte, eller orkade bry sig. Man la sin energi på någonting annat..

Iallafall så kontaktade jag henne på facebook och snackade lite om hur livet är idag och hur hon har det och så. Jag frågade o hon har lust att träffas nångång och kanske bara ta en promenad eller nåt. Hon blev jätte glad och verkade se fram emot det. Jag mår så dåligt över att jag agerade på ett så barnsligt sätt, bara lätt problemet växa.. Trots att jag kunde ha gjort någonting åt saken.

Det är samma sak i skolan. Utfrysthet. Ord känns, om det så är ett elakt ord eller en menande blick som innefattar 'hora, slampa' vad som helst..
Ett hej skadar ingen, du kanske gjorde någons dag på grund av ett litet ord. Hej. Även om du inte umgås i samma kretsar eller om han/hon är en av de personer som du skulle tänka dig att säga hej till, så låt personen få veta att han/hon räknas.
Hur skulle du själv vilja bli behandlad?
Alla gillar när folk säger hej till en, och visar att dom sett dig, så varför inte göra samma sak som du själv skulle vilja att någon gjort mot dig, nämligen att visa att jag finns och att man har sett mig.

Det behövs inget mera, ingen vill ju bli behandlad som luft.

Tack för mig!
PEACE OUT!
/e♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0