3(fd.!) starka ord..

Ordet "JAG ÄLSKAR DIG" har blivit så missbrukat och tappat sin mening. Jag är väldigt försiktig med vem och när jag säger det till. För det ska verkligen komma från hjärtat och inte bara en "vardaglig sak" det ska komma spontant och inte varje kväll. Det blir uttjatat och de tappar värdet med meningen.

Det finns väldigt mycket positivt med kärlek, det förnekar jag det inte. Jag antar att många har lätt för att älska andra människor, men tar även risken för att bli lämnad och sviken. Får ett krossat hjärta för varje gång. Och samtidigt "Jag har svårt för att lita på människor" att ta gå in i en relation och skapa vänskap, är att dem blir en del utav sitt eget liv, man lämnar ut sig så mycket.

Jag fruktar det allra värsta: att bli lämnad ensam kvar, bli sviken.


decorative line

Kommentarer
Postat av: bea

Jag säger inte emot dig, för jag håller med om att meningen börjar förlora sin mening när man slänger iväg den till vem som helst. Men helt ärligt så älskar jag att säga just jag älskar dig till folk. Men bara när jag verkligen menar det. Jag säger det ofta. Till dom jag verkligen menar det till. Jag garanterar att jag aldrig skulle förlora förståelsen för vad de orden betyder, men samtidigt... det är ju bara vad jag tycker. Sprid kärlek, men var försiktig till vem du ger ditt hjärta till.



Ps.

Jag älskar dig, Emma.

2009-05-27 @ 21:57:45
URL: http://browneyed.webblogg.se/
Postat av: frida

du har så sant emma. det du säger märker man är från hjärtat, och de orden ska man lyssna på. man säger bara jag älskar dig till de man verkligen älskar. jag har sagt det förut till människor jag inte menade det till, men nu har jag blivit försiktig. dina ord gör att jag förstår mig själv också. och jag vet vad du menar med att du är rädd för, att bli lämnad ensam... för det är min största rädsla också.



men det finns personer som jag inte kan säga för mycket jag älskar dig till. du är en utav dom.



jag älskar dig emma<3

2009-05-28 @ 12:25:57
URL: http://friidilinen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0