hejhopp! :)

hejhallå.
Idag hände det väl lite här & där. vaknade lite för sent i morse och kom typ 15 minuter försent.. oupsi! .. vi sjöng Alla talar med varandra, passar såå himla bra in på våran klass, eller våra klasser, 9ma+9mi = 9M !  yey! :D 
vi  fortsatte med bild då jag fick skissa på min venedig bild, USH tar sååå himla lång tid!  börjar tröttna när jag knappast har börjat. :P får väl se hur det går. :)
sen hade vi en efterlängtad lunch och sedan slöjd. på slöjden håller jag på med min kudde som inkluderar min brodering, orakar inte förklara. :) sen skulle lisa åka iväg till arlanda mot Kap verde, ÅH kommer sakna dig gumms <3 dagen fortsatte med musik och sen slutade vi = vi slapp engelska provet för att Malins barn var sjuka, och vikariens barn var också sjuka, och de hade ingen ihoppare. så då drog jag hem :) skönt att för en gångs skulle få sluta tidigare än kl.15:00. jag visste att jag borde ha pluggat när jag kom hem, och jag vet inte var tiden gick åt till, men helt plötsligt så var det dags att åka. mamma kom hem precis innan vi skulle åka och gav mig ett pennskrin, ett grönt, ganska fint faktiskt, även fast jag redan har ett gult, men lika bra att ha två, tycker jag. Men iallafall nu bärde det av till frida för att sen åka till piano konserten. jag började känna "den där" nervositeten i magen, men övertalade mig själv att jag skulle klara av konserten med så få fel som möjligt. bara för att informera er om att det är svin kallt hemma hos Marianne, och inte nog med det, hennes man öppnade ett fönster så att det blev ÄNNU kallare. asså, jag hade två par strumpor och ullkofta och vantar, men jag frös och spände mig.. men det gick jätte bra när jag skulle spela, man säger ju att det är bra att vara nervös, right? spelade nåt enstaka fel, men det är inte hela världen, ger mig själv en klapp på axeln :D haha.
efter konserten åkte vi, familjen, till maxi och skulle inhandla lite nödvändigt, host, fikabröd rättare sagt. Jag passade på att köpa två tidningar, tuggummi och massa apelsiner, namnam :) tidningarna blev: GLAMOUR  och Allt om Vetenskap :)  Så jag! :D såg förresten alfred på maxi, men jag vet inte vad han gjorde där, bara lullade omkring, ?! aja, såg bara en glimt av hnm så..
dom serverade massa mat och dryck på maxi, vet inte varför, men det var gott :D när jag kom in så fick jag cider, och nåt liknande av italienska brödpinnar med nån slags korvliknande grej på, über gott! sen hittade jag ett stånd med frukt, och smaskade i mig. stötte sen på en stor buffé med italienska maträtter, godaste ever! tror att jag såg på nån skylt att de kommer ha kvar stånden veckan ut, så åk dit och smaka! lovar dig att du inte kommer bli besviken!

har mumsat i mig nån slags blandning mellan wienerbröd och bulle och har blivit klar med no labb rapporten och tekniken, skönt att kunna bocka av listan med läxor.

resterande läxor:
- so
- engelska
- svenska
- idrott

pöwssz <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0